Referit | Voorspellingen voor de grootste tech trends 2019
2991
post-template-default,single,single-post,postid-2991,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.8.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

Voorspellingen voor de grootste tech trends in 2019

Voorspellingen voor de grootste tech trends in 2019

Natuurlijk kun je nooit echt exact de toekomst voorspellen, we hebben immers geen glazen bol in ons bezit. Wel zou je naar de huidige tech giganten kunnen kijken, welke kant zij uitgaan en waarom. Hieronder een opsomming van tech trends voorspellingen door succesvolle executives in deze branche.

 

  1. Amazon gaat zich vooral richten op hospitality

In het afgelopen jaar is Amazon actief op nieuwe gebieden zoals levensmiddelen en gezondheidszorg. Ook is het langzaamaan meer richting de financiële sector getrokken en verkopen ze tegenwoordig zelfs kerstbomen. Hospitality is een interessante tak om in te investeren. Zo is Amazon net begonnen met het aanbieden van lokale diensten zoals interieur verzorgers en klusjesmannen. Er wordt ook veel potentieel gezien voor Amazon in de richting van travel en restaurants, om zo ook hun grote klantenbase te verleiden om hospitality diensten bij hen af te nemen. Een interessante ontwikkeling bij een grote speler.

Amit Sharma, oprichter en CEO van Narvar, een customer engagement bureau met klanten zoals Sephora en Home Depot.

 

”De meeste cyber aanvallen zijn vrij algemeen van aard, om achter bedrijfsgegevens te komen bijvoorbeeld. Dit zal verschuiven naar veel persoonlijkere vormen van cyber aanvallen.”

 

  1. Cyber aanvallen worden steeds persoonlijker

Normaal gesproken zijn de meeste cyber aanvallen vrij algemeen van aard, om achter bedrijfsgegevens te komen bijvoorbeeld. Dit zal verschuiven naar veel persoonlijkere vormen van cyber aanvallen. Denk aan het hacken van beveiligingscamera’s bijvoorbeeld of productie apparaten bijvoorbeeld. Erg kostbare en beschadigende ervaringen die hele operaties stil zouden kunnen leggen.

Amit Yoran, directeur van Homeland Security’s U.S. Computer Emergency Readiness Team.

 

  1. Geen vaste werkplekken meer

De opkomst van AI en automation software als overduidelijke tech trend betekent dat mensen wellicht meer richting repetitieve taken zullen gaan,  gefocust op taken die alleen een mens zou kunnen uitvoeren. Denk hierbij aan creatief denken of interactie met andere personen bijvoorbeeld. Dit betekent dat het waarschijnlijk zo zal zijn dat werknemers minder op een vaste plek zullen zitten en meer in andere omgevingen dan het standaard idee van een kantoor.

De meest innovatieve bedrijven denken niet aan vaste werkplekken maar meer aan een soort netwerk van verschillende locaties waar werknemers toegang krijgen tot waar ze op dat moment behoefte aan hebben. Afhankelijk van wat ze willen bereiken uiteraard. Als ze bijvoorbeeld aan het brainstormen zijn over een nieuw product, een sales team willen trainen, een klant aan zich willen binden of juist even teruggetrokken willen werken bijvoorbeeld. Werknemers  zullen ook meer keuzevrijheid verwachten met betrekking tot hun werkomgevingen.

Dror Poleg, vastgoed en strategie adviseur bij Breather, een space-as-a-service provider.

 

”Gepersonaliseerde content zal steeds belangrijker gaan worden.”

 

  1. Bedrijven zullen meer trekken naar intelligente marketing technologie

Gepersonaliseerde content zal steeds belangrijker gaan worden. Klanten zitten niet meer te wachten op algemene mailings of over onderwerpen waar ze geen affiniteit mee hebben. Hiermee kan je klanten verliezen dus heb je meer intelligentie nodig om de juiste aanpak te kunnen hanteren en mensen geïnteresseerd te houden. Dit kan tegenwoordig door slimme technologie te gebruiken een stuk gemakkelijker. Zodat het werk van een marketeer bijvoorbeeld vooral gericht kan zijn op creativiteit en originaliteit. De marketeer van de toekomst hoeft alleen de fundering te leggen en de AI zal het vanaf daar overnemen.

Pini Yakuel, CEO van Optimove, een AI gedreven klantrelatie management software voor intelligente en persoonlijke communicatie richting klanten.

 

  1. Meer bedrijven zullen ethische codes moeten opnemen voor hun data gebruik

Aangezien privacy en gevoeligheid van data steeds meer besproken en belangrijker worden is het nodig om duurzame ethische codes op te nemen binnen bedrijven. Dit is nodig om de uitdagingen binnen de digitale wereld te kunnen adresseren voor het complexe gebruik van de door bedrijven vergaarde data. Het is enerzijds belangrijk voor bedrijven zodat zij geen problemen krijgen door publieke druk maar ook om zich te kunnen weren in zulke situaties. Het is belangrijk om goed na te denken over de transparantie, betrouwbaarheid en ethiek tegenover klanten en partners.

Barbara Lawler, hoofd privacy en data ethiek van data analytics bij Looker, zij hebben recentelijk een gezamenlijk bedrag van 180 miljoen dollar investeringsgeld ontvangen van o.a. Google en Redpoint.

 

”Een enkele cloud oplossing is eigenlijk vrij achterhaald, er zal veel meer gebruik worden gemaakt van de hybride multi-cloud structuren.”

 

  1. Multi-Cloud zal bijdragen aan het verminderen van downtime

Een enkele cloud oplossing is eigenlijk vrij achterhaald, er zal veel meer gebruik worden gemaakt van de hybride multi-cloud structuren. Een enkele cloud oplossing kan in principe prima werken voor bepaalde bedrijven, maar onderzoek wijst uit dat het vaak de oorzaak is van een tijdelijke downtime bij applicaties. Hierdoor is het toch geen leading keuze meer. Het is een beetje te vergelijken met een enkel datacenter waarop alles draaide in het verleden. Zij die hun data applicaties naar de cloud willen brengen zullen het dus eerder inrichten binnen een hybride en multi-cloud design. Zo zorg je voor ‘’’zero downtime’’ en de zekerheid van uniforme prestaties.

Robin Schumacher, SVP en chief product officer van data management bedrijf Datatax, ze werken onder andere met Macy’s en Comcast.

 

  1. De online marktplaats zal steeds meer groeien, traditionele retail neemt af

Online marktplaatsen zullen steeds meer de go-to plek worden voor snelle aankopen dan een traditioneel warenhuis. Kijk maar naar de ondergang van V&D bijvoorbeeld die zich duidelijk niet goed had voorbereid op de ontwikkelende tech trends. Ook in Amerika zijn er grote retail spelers gesneuveld zoals JCPenney, Sears en Toys R Us. De reden? Ze kunnen zich niet zo sterk online profileren en waren er wellicht ook te laat bij met een omslag naar online aanwezigheid en sales.  Er zijn retailers die wel het hoofd boven water houden, denk maar aan Target en Walmart die hard werken om te innoveren buiten hun traditionele business model. Helaas zal het de komende tijd voor de meeste traditionele retailers zo zijn dat de online marktplaatsen hen voorbij zullen gaan.

Gerg Chapman, SVP van business development bij Avalara, zij maken taks (BTW) compliance software voor zakelijke applicaties zoals accounting, ERP en ecommerce.

 

”Voor volgend jaar zien we een fundamentele verschuiving in het type dreigingen. Social media bijvoorbeeld, vooral aan licht gebracht door het grote facebook schandaal.”

 

  1. Cybersecurity niet alleen IT probleem meer

Voorspellingen omtrent cybersecurity focussen zich vaak op bepaalde categorieën en of er wel of niet een toe- of afname zal zijn in deze activiteit. Voor volgend jaar zien we een fundamentele verschuiving in het type dreigingen als onderdeel van de tech trends. Social media bijvoorbeeld, vooral aan licht gebracht door het grote facebook schandaal. Het zal beter onderzocht moeten worden waar eventuele verdachte activiteiten plaats vinden. Het is momenteel een broedplaats voor deze verdachte manier van het omgaan met gegevens. En het is inmiddels pijnlijk duidelijk geworden, daar moet actie op ondernomen worden.

Raj Samani, hoofdwetenschapper bij device-to-cloud cybersecurity bedrijf McAfee met meer dan 92.650 zakelijke klanten wereldwijd en monitort 400 miljoen consumenten.  

 

  1. Flexwerkers zijn selectiever in hun carrière keuzes

Het tijdperk van tijdelijke contracten en zzp’ers brengt ook met zich mee dat vooral millennials erg kieskeurig zijn met betrekking tot het zoeken naar een baan dan de oudere generatie. Bedrijven moeten hun strategie herdenken voor het aantrekken van top talent binnen een lastiger te bereiken groep.

Shobhit Gupta, hoofd business strategie en operaties bij AllyO, een AI HR technologie bedrijf waar vele Fortune 500 spelers gebruik van maken.

 

Conclusie 

De toekomst is dichterbij dan je vermoedt, en een verschuiving richting deze tech trends is al in volle gang. Wil je de boot niet missen? Blijf dan op de hoogte en volg alle trends en ontwikkelingen op de voet. Zou je graag meer willen over technologische verbeterpunten of een nieuwe manier van werken? Neem contact met ons op en we staan je graag te woord! Via: cloudenabler@referit.nl of tel.: 078-619 0434

 

 

Linda Kruijswijk