Dynamics 365 voor de marketing en sales professional
2096
post-template-default,single,single-post,postid-2096,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.8.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

Dynamics 365 de nieuwe omgeving voor bedrijfsvoering

Dynamics 365 de nieuwe omgeving voor bedrijfsvoering

In april 2018 werd de eerste versie van Dynamics 365 officieel gelanceerd. Er zijn nog de nodige aanpassingen geweest, maar de laatste versie staat als een huis. Dynamics 365 biedt een compleet pakket aan voor bedrijfsvoering, waardoor je veel taken binnen je bedrijf kunt automatiseren. Dat beperkt zich niet alleen tot een vlekkeloze samenwerking tussen marketing en sales maar verbind elk aspect binnen je bedrijf. Het is belangrijk om alle bedrijfsprocessen en workflows in kaart te brengen en de verschillende eilanden binnen je bedrijf samen te brengen. Door dit te doen heb je overzicht over wat er binnen je bedrijf gebeurt, waar verbeterpunten zitten en ook belangrijk; alle informatie is beschikbaar. Hierdoor is het probleem van scheve communicatie en het dubbel uitvoeren van dezelfde taken verleden tijd. Naast tijd- en geldbesparing, levert dit tevreden klanten op dankzij gestroomlijnde bedrijfsprocessen en waar het past het automatiseren van taken.

 

Dynamics 365 is slimmer 

Dynamics heeft uiteraard al de nodige functies maar deze moesten beter en overzichtelijker worden ingeregeld. Gekeken naar de concurrentie is eruit gekomen dat er een applicatie moest komen dat flexibel is, goed te personaliseren en constant updates door zou kunnen voeren. Zo blijft de dienst altijd up to date met de laatste technieken en functionaliteiten. En zijn de updates er alleen om het de eindgebruiker gemakkelijker te maken. Het doel is om iemand zoveel mogelijk te kunnen ontzorgen binnen zijn/haar takenpakket zodat er focus overblijft voor de belangrijkste zaken. En dat deze ook correct worden uitgevoerd door het automatiseren van taken die volledig in menselijke handen toch foutgevoelig blijken te zijn. Denk hierbij aan het handmatig invoeren van data of het creëren van rapportages of facturen.

Binnen Dynamics 365 heb je de o.a. de volgende aparte toepassingen:

  • Marketing
  • Sales
  • Retail
  • Customer Service
  • Finance and Operations
  • Field Service
  • Project Service Automation
  • HR

 

Hieronder zal ik de verschillende toepassingen nader toelichten. Belangrijk om te weten is dat elke toepassingen individueel aangevraagd kan worden, afhankelijk van wat jouw bedrijf nodig heeft. Je hebt de mogelijkheid om je gehele proces erin onder te brengen, maar ook de keuze om bijvoorbeeld alleen van marketing of sales gebruik te maken.

 

Dynamics 365 for Marketing

Een volledige marketing automatisering app ontwikkeld voor de marketing medewerkers die meer tools nodig hebben om duidelijk en overzichtelijk een prospect om te kunnen zetten naar een klant. Het stelt je in staat om slimmere keuzes te maken voor een positievere marketing ROI. Denk hierbij bijvoorbeeld aan e-mail marketing met automatische follow-up mails en gekoppelde acties zodat je samen met je sales team het gehele proces kunt volgen.

Ook kan je landing pages maken, webinars organiseren, telefoonafspraken maken en uitvoeren en evenementen organiseren. Dit wordt ondersteund door een connectie met LinkedIn Lead Gen Forms. Wat ook handig is; je kunt de social engagement volgen, voor een compleet beeld van hoe je online presteert met jouw bedrijf. Zo kan je onder andere je merkreputatie meten en meteen nieuwe leads opsporen.

 

Dynamics 365 for Sales

Dit is toepassing gecombineerd met de functies van Sales Force automatisering. Van opportunity management tot aan sales planning en bijhouden hoe je presteert. Het kan allemaal. Per stap in de sales funnel krijg je aanbevelingen en begeleiding zodat het makkelijk wordt voor je sales team om een deal te kunnen sluiten. Ook is er een connectie met LinkedIn zodat je persoonlijkere berichten te kunt verzenden naar jouw klanten/prospects. Zo kan je een beter beeld schetsen van de behoeftes en wensen van deze personen. Maak je al gebruik van Salesforce en/of LinkedIn for Sales dan kan dit dus een ideaal totaalpakket zijn voor jouw bedrijf. Zo verzamel je gemakkelijker alle statistieken en data binnen dezelfde applicatie.

 

Dynamics 365 for Retail

Met de retail toepassing kan je persoonlijke winkelervaringen creëren, voor elke gewenste customer journey door je website. Maar afgezien van online winkelervaringen kan het ook gekoppeld worden aan fysieke winkels en backoffice processen die daarbij komen kijken. Denk hierbij aan de inkoop en bevoorrading van je merchandise, bijhouden waar de meeste vraag naar is en dit koppelen aan de juiste prijzen. Ook promoties die de verkoop moeten stimuleren zijn makkelijk op te zetten door deze af te stemmen op categorie, kanaal, seizoen, loyaliteit en volume. Ook bij deze toepassing is het inzichtelijker geworden waar  je je bedrijfsprocessen kunt optimaliseren. Zo kan je bijvoorbeeld weer besparen op je orderverwerkingskosten of in de winkels zelf dankzij geautomatiseerde workflows eerder de eindedagactiviteiten afronden.

 

Dynamics 365 for Customer Service

Tegenwoordig is het lastig om je als merk te kunnen onderscheiden in de markt. Er is een merkbare verschuiving gaande waarbij aandacht voor de klant, gepersonaliseerde aandacht, centraal staat. Zeker wanneer je je diensten of producten online aanbiedt heb je baat aan het maken van intelligente beslissingen en strategieën. Zo kan je mogelijkheden creëren voor je klanten om feedback te geven via rechtstreekse enquêtes of discussieforums. Maar ook via knoppen op je webpagina zoals een live chat of contactaanvraag. Via een dashboard kunnen je medewerkers anticiperen op de klantbehoeften, als je dan in contact komt met een klant ben je in staat om elke interactie zo persoonlijk mogelijk te maken. Dankzij deze data ontstaan er ook mogelijkheden voor up- en cross-selling.

 

 

Dynamics for Finance and Operations 

Veel bedrijven hebben moeite met het goed ordenen van hun financiën en de daarbij horende processen en taken. Met deze toepassing kan je je werknemers helpen met slimme automatisering en het bepalen van prioriteiten. Denk hierbij aan het automatiseren van budgetplanning- en beheer maar ook gehele processen van sales tot orderverwerking. Aan de operations kant moet je vooral denken aan het moderniseren van je bedrijfslogistiek, dankzij inzicht in de logistiek tussen vestigingen, warenhuizen en vervoerders. Ook kan je financiële analyses uitvoeren en proactief reageren op eventuele problemen. Het is overigens mogelijk om de financiële applicaties te koppelen aan die van derden zodat je een uniforme ervaring hebt. Daarnaast is het zo opgezet dat implementaties snel kunnen gebeuren en altijd flexibel blijven. Ze passen zich aan aan veranderende behoeften en regels.

 

Dynamics for Field Service 

Planning en voorraadbeheer, een ware nachtmerrie als dit niet goed geregeld is. Automatiseren is het woord dat uitkomst biedt. Bij deze toepassing is aan alles gedacht, van het maken van afspraken tot aan navigatie en het delen van klantgegevens. Er zijn tools gemaakt die helpen bij het inplannen van materiaal, werkorders en toegang tot backoffice informatie voor je werknemers ‘in het veld’. Er is zelfs een tool die het mogelijk maakt om je voorraad te volgen van vrachtwagen tot aan aflevering. Maar ook aan de klantzijde zijn er veel fijne voordelen; zo kun je hen toegang geven tot informatie over offertes, contracten en planning. Via deze klantportal kunnen je klanten ook zelf inspraken inplannen. Ook zouden ze de locatie van je werknemers in realtime kunnen volgen zodat ze precies weten wanneer zij aankomen.

 

Dynamics for Project Service Automation

Werk je binnen je bedrijf veel met projecten en project-teams dan zul je hier heel gelukkig van worden. Met de tools binnen deze applicatie kun je namelijk voor je een project start al inzicht krijgen in de winstgevendheid. Als dat allemaal in orde is kan je taken toewijzen op basis van vaardigheden. Samenwerken met klanten binnen het project is ook geen probleem, dankzij de mogelijkheid om direct met hen te communiceren via een beveiligde portal. Ook zijn er audio en video functies beschikbaar binnen de projectteams die geïntegreerd kunnen worden met andere Office 365 applicaties. Ook heb je daardoor toegang tot al je documenten die je binnen deze groep wil delen. In het dashboard kan je het project beheren zodat je snel kunt reageren op wijzigingen of risico’s m.b.t. KPI’s.

 

Dynamics for HR

Tevreden werknemers, zijn de beste werknemers. Met deze toepassing maak je het makkelijker voor je managers en werknemers door vanaf een centrale plek al hun HR zaken te regelen. Zo kan je managers de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld een overplaatsing van een werknemer aan te vragen zonder dat dit eerst langs HR moet. Je kunt ook werknemersdata uit het verleden, heden en toekomst beheren met een slimme interface. En kan je analyses uitvoeren om personeelskosten te optimaliseren. Ook komt er een stuk minder papierwerk en complexe rapportages bij kijken dankzij geautomatiseerde taken. Voor verlof- en ziekmeldingen maar ook compensaties bijvoorbeeld kun je richtlijnen en datums instellen binnen een kalender. De invoer en goedkeuring hiervan kan je gemakkelijk delegeren om efficiënt te werk te kunnen gaan.

 

Power BI Insight apps

Maar wacht, hier houdt het nog niet op. Er zijn dalijk twee varianten van de Power BI insight apps beschikbaar, for Sales Insights en for Service Insights. Met de sales variant heb je als gebruiker toegang tot ‘Relationship Analytics’. Zo zie je per relatie een specifieke health score. Deze wordt samengesteld vanuit data zoals transacties, email uitwisselingen en de hoeveelheid interacties die er zijn geweest met deze persoon. Ook is er een functie die voor jou toekomstvoorspellingen kan maken, het maakt gebruik van alle beschikbare data om in te schatten wat er mogelijk kan gaan gebeuren om zo het sales proces te versnellen. Hetzelfde geldt voor de Service die je extra kan bieden gebaseerd op waar de behoeftes voor de klant liggen en waar je op in zou kunnen spelen.

 

Conclusie

Dynamics 365 biedt een totaaloplossing. Bij Referit zijn we erg enthousiast over wat deze nieuwe functionaliteiten kunnen toevoegen.  Zeker als je ervoor kiest om een stap vooruit te zetten in de digitale transformatie en het vooral gemakkelijker zou willen maken voor je werknemers. Vooral dankzij de vele mogelijkheden om het te personaliseren en de constante updates om dit verder te verbeteren. Zo kun je jouw werknemers intern enorm helpen met het wegnemen van lastige of tijdrovende taken. Maar ook jouw klanten profiteren van de voordelen die het oplevert. Tevreden werknemers en klanten zijn uiteraard weer uitstekende ambassadeurs voor je bedrijf.

Als je ook geïnteresseerd bent in de technische aspecten van Dynamics 365 dan zou ik je door willen verwijzen via onderstaande button, hier vind je een whitepaper met meer informatie.

Lees door over Dynamics 365

 

Wij kunnen ons voorstellen dat je na het lezen van dit stuk erg nieuwsgierig bent geworden. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie via de button hieronder of direct via: 078- 619 04 34

 

Neem contact met ons op

 

 

FirstName LastName